O autorze
Niemal całe moje życie zawodowe to praca w korporacji.
Coraz trudniejsza gdy z czasem, powoli, ale konsekwentnie opuszczała mnie pasja. Stopniowo te 10-12 godzin pracy dziennie przestawało być przyjemnością, przestawało dawać poczucie misji i sprawstwa, a zaczynało uwierać i doskwierać. Coraz bardziej męczyło.
W tym czasie przyjemności dostarczały mi podróże.
Jednak coraz trudniej było oderwać się od pracy i bez reszty oddać podróżowaniu.
Podczas pierwszej, długiej podróży po Indiach potrzebowałam aż 5 tygodni żeby poczuć, że zwalniam, przestaję się spieszyć i zaczynam zanurzać się w indyjskich kolorach, zapachach i smakach.
To był też czas, gdy przestałam być uważna. Na siebie samą, rodzinę i przyjaciół. Życie zaczęło pędzić, dni znikały jeden po drugim, a ja nie miałam czasu na przeżywanie ich bo….właśnie pracowałam.
Czas to zmienić.
Dziś z korporacji zostają mi wspomnienia i doświadczenie. Dobrze je wykorzystam.

Autorka jest blogerką podróżniczą, (drogomaniak.com) oraz współwłaścicielką marek wegańskich Pureveg.pl i Tempehservice.com ([pureveg.pl
tempehservice.com

BE FAIR BE VEGAN - te wegańskie bilboardy mają zobaczyć tłumy ludzi każdego dnia.

"Different but equal" - Wegańska kampania billboardowa na Time Squere, sierpień-wrzesień 2016 www.befairbevegan.com
Time Squere - jedno z głównych skrzyżowań i ulic handlowych w centrum Manhattanu. To jedna z najczęściej odwiedzanych atrakcji turystycznych Nowego Jorku, przewija się przez nią rocznie 50 mln osób, codziennie około 330 tysięcy. I to właśnie tu - na Time Squere przez 4 tygodnie będzie trwała największa wegańska kampania billbordowa, jaką kiedykolwiek prowadzono.


Kampania jest poruszająca.
Pokazuje zwierzęta jako czujące, rozumiejące i kochające.
Mówi o nich: inne, a jednak takie same. I przedstawia te cechy i zachowania zwierząt, które i my prezentujemy. Pokazuje je w takich sytuacjach, w których podobieństwa do uczuć i przeżyć człowieka są uderzające.
Wykorzystuje krótkie hasła i piękne czarno - białe zdjęcia.



Jest podzielona na 3 części: "TAKIE JAK MY", "WYBIERZ KTÓRE?", "INNE, A JEDNAK TAKIE SAME".
Każda z nich to billboardy w formie ruchomej prezentacji ze zmieniającymi się obrazami oraz statyczne plakaty ustawione w wielu miejscach Manhattanu i dzielnicy Javits.

TAKIE JAK MY (Like us)
Cenią swoje życie jak i my!

Zakochują się tak jak my

Zakładają rodziny jak my

Kochają swoje dzieci tak samo jak my kochamy swoje!

Smucą się, jak my!


WYBIERZ, KTÓRE? (Which one?)
Ta odsłona kampanii jest najbardziej wstrząsająca.
Jeden z obrazów przedstawia 3 prosiaki oraz podpis: z którego chcesz bekon? Z Grubaska, Wesołka czy z Poważniaka?

Inny przedstawia 3 pisklaki z podpisem: który powinien zginąć, żebyś mógł zjeść omlet? Ten z Werwą, Cichutki, czy Dumny?
.
Na stronie kampanii www.befairbevegan.com autorzy dziękują pracownikom Willowite Sanctuary za udostępnienie zdjęć zwierząt uratowanych z rzeźni.

INNE, A JEDNAK TAKIE SAME (Different but equal).
Mówi się, że to właściciele psów upodabniają się do swoich czworonogów.
Ale ta dziewczynka wygląda dokładnie jak rybka, dwie przyjaciółki, bawią się i brykają jak kózki, a chłopiec, cóż śmieje i bawi tak samo beztrosko jak świnka obok.
,
,

Część kampanii, nazwana Different but equal to fotograficzna metafora, zabawnie uchwycająca podobieństwo ludzi i zwierząt.

Po co ta kampania?
Organizatorzy na stronie kampanii piszą: -" Większość z nas zgadza się, że niepotrzebne cierpienie zwierząt jest nieuzasadnione, jednocześnie przymyka oczy na ból i szkody jakie są wyrządzane zwierzętom podczas hodowli jeśli ma z tego jakieś korzyści w postaci żywności, dóbr czy rozrywki.
Hodowla zwierząt, pozyskiwanie mięsa, skóry, prowadzenie badań na zwierzętach są zgodne z normami moralnymi i prawnymi naszego społeczeństwa. W rezultacie większość ludzi nie chce widzieć brutalności jaka ma miejsce w przemyśle hodowlanym"

Przez cztery tygodnie, te prowokacyjne billboardy i plakaty mają zachęcać przechodniów do rozważań na temat hodowli zwierząt i ujrzenia zwierząt hodowlanych jako istoty czujące i kochające.

Innym przekazem kampanii jest zwrócenie uwagi na rosnące rzesze wegan - ludzi, którzy nie godzą się na wykorzystywanie zwierząt w bardzo prosty sposób; nie kupują nic, co przyczynia się do eksploatacji zwierząt.
Tym samym kampania daje receptę na odłączenie się od tej części społeczeństwa, która korzysta z produków przemysłu zwierzęcego - BE FAIR BE VEGAN!

Kampania jest prowadzona na Manhatanie od 8 sierpnia do 4 września.

W Polsce od lat podejmuje się wiele inicjatyw, których celem jest ograniczenie eksploatacji zwierząt i promowanie diety wegańskiej, choćby cały czas trwająca kampania Zostań Vege na 30 dni Fundacji Viva.
Trwa ładowanie komentarzy...